תזונה ו DNA

למה לבחור? אולי לפי הגנטיקה שלך את יכולה לאכול דונאטס מבלי להשמין (shutterstock)

תזונה על פי DNA: הדרך הקלה ביותר להורדת משקל

תזונה על פי גנטיקה אישית היא לא עוד דיאטה חולפת שמטרתה להוריד משקל במשך זמן קצוב מבלי לחשוב על תוצאות עתידיות, אלא דרך חיים בריאה שעוזרת לכם להכיר את גופכם ולהבין מה הוא צריך כדי להגיע למשקל אידיאלי

 

המילה דיאטה מעוררת קונוטציות שליליות אצל אנשים הסובלים מהשמנה ועודף משקל. סבל, אכילה מתונה, ויתור על שגרת אכילה מנחמת, רעב – הם רק חלק מהתסריטים הרעים שעוברים בראש. וזאת עוד לפני שאנחנו בכלל  מזכירים כניסה לתוך מסכת עינויים של דיאטה לא מותאמת בכלל לגופינו, שבסופה כנראה נתמודד שוב עם קילוגרמים עודפים שאינם מוכנים להיעלם כל כך מהר. מצד שני, גם החלופה של להישאר עם משקל עודף ובריאות לקויה – לא טובה ואפילו מסוכנת.

 

הרעיון שתזונה אחת מתאימה לכולם מאבד פופולאריות בשנים האחרונות, שכן כל פרט וסוג גוף הוא שונה וכל אדם הוא בעל תכונות גנטיות ייחודיות. מחקרים בתחום הנוטרוגנטיקה (תזונה גנטית) הראו כי, התאמת תפריט לDNA של האדם מסייעת בירידה במשקל, שיפור מדדי בריאות והגברת המוטיבציה לשינוי.

 

תזונה על פי DNA מנסה להתגבר על המאבקים שאנשים מתמודדים איתם בכל הקשור להסרת קילוגרמים מיותרים, מכיוון שהיא מספקת תזונה המבוססת על ה- גנטיקה של האדם תוך כדי התחשבות באורח החיים ובמדדים הבריאותיים. 

 

שובי, שובי, שובי לים: אומרים ביי לשומן העודף (shutterstock)

כיצד עובדת תזונה גנטית?

תזונה גנטית מבוססת על ההנחה שישנם גנים המשפיעים על בריאותם ועל רגישותם של אנשים למחלות. במקום להמליץ על תזונה אוניברסלית לאוכלוסייה שונה, תזונת DNA ממליצות על תפריט תזונתי אישי ואופטימלי, לכל אדם ואדם בהתחשב במה שידוע על ההרכב הגנטי. אבחון נוטרוגנטי מאפשר בחירת תזונה אישית, שבה ניתן להתמיד לאורך זמן וכל זה תוך כדי הסרת שומן עודף ואימוץ אורח חיים בריא. 

 

בדיקת ה- DNA באמצעות רוק מאפשרת לגנטיקאים לקבוע אם לנבדק יש שינויים  ספציפיים בגנים שהופכים אותו לרגיש יותר להשמנה, ומהם המזונות הספציפיים הגורמים לאותה הרגישות ובנוסף – האם ישנן בעיות בצריכת קפאין ואלכוהול, אלרגיות למזון או אי סבילות למאכלים מסוימים.

 

את המידע הגנטי ניתן להשלים באמצעות שאלונים על הרגלי אכילה, כמו גם בדיקות דם למדידת רמת הסוכר בדם וכל אלו בליווי צמוד של דיאטנית קלינית. מי שמקפיד על ההמלצות, יכול להבחין בתוצאות תוך 90 יום, כאשר המטרה היא לשמור עליהן חודשים ואף שנים קדימה.