פיס אוף קייק: התזונה הגנטית תהפוך את המלחמה בסוכר לניצחון מתוק

מתוק לו מתוק לו: מחקרים שבדקו את תחום הסוכרת מצאו כי, שינוי תזונתי על פי גנטיקה מוריד באופן משמעותי את הסוכר בדם

מצליחים להוריד סוכר בדם ולחיות חיים מתוקים

פחמימות מהוות את מקור האנרגיה הזמין ביותר לגוף. באופן תקין, הפחמימות מתפרקות בגוף לסוכרים פשוטים אשר נספגים לזרם הדם, הסוכר בדם עולה וכתגובה לכך מופרש ההורמון אינסולין אשר מכניס את הסוכר לתאים ומאזן את רמתו בדם.

מחקרים שבדקו את תחום הסוכרת מצאו כי, שינוי תזונתי על פי גנטיקה מוריד באופן משמעותי את הסוכר בדם. חוקרים אישרו כי תזונה אינדיבידואלית המבוססת על גנטיקה ואורח חיים של אדם, יעילה יותר בשליטה על רמות הגלוקוז בדם.

המודל שבודק את הגנים של כל אדם הוכיח שהוא טוב יותר לחיזוי תגובת הגלוקוז בדם לאחר הארוחות. הגישה הסטנדרטית של ספירת פחמימות וקלוריות אינה עובדת טוב, מכיוון שהיא מחשיבה רק את מאפייני המזון ומתעלמת לחלוטין מהגנטיקה וסגנון החיים הייחודי של כל אחד מאיתנו. 

הגלוקוזה, שמקורה במזון הנאכל, היא מקור האנרגיה העיקרי לגוף. שליטה ברמת הגלוקוז בדם – כמות הסוכר בדם – חשובה למניעת הפרעות כמו סוכרת, מחלות לב, השמנת יתר, אובדן ראייה ומחלות כליות. מחקרים בנושא הוכיחו כי, רמת הסוכר בדם של כל אחד מגיבה באופן ייחודי למזון, כאשר היא מתרוממת או נשארת זהה לאחר האוכל.

זו הסיבה לכך שאנשים מסוימים יכולים לאכול מאכלים כמו פירות ולהרגיש מלאי אנרגיה, בעוד שאחרים אוכלים פירות וחווים עלייה בסוכר בדם, שבסופו של דבר גורם להם להרגיש עייפים. ליכולת לחזות תגובה גליקמית באמצעות בדיקה גנטית, ישנה חשיבות רבה בתחומי הסוכרת וההשמנה ולאימוץ חיים בריאים.

בדיקה גנטית ולאחריה המלצות לתפריט מותאם אישית וליווי צמוד של דיאטנית קלינית – עוזרים לשמור על רמה מאוזנת של הסוכר בדם, ולאכול מאכלים טעימים שאולי נמנעתם מהם, אך הם בעצם מתאימים לגופכם, וכל זה מבלי לחשוש לבריאות ולסוכר.