הורדת משקל

הן מעייפות, גורמות לסבל, רעב, תסכול ולא תמיד מביאות את התוצאה הרצויה – זה הזמן להחליף את המושג "דיאטת בזק" ב"דרך חיים" ולהצטרף לשיטה החדשה שכובשת את העולם. הכירו את כל מה שעומד מאחורי תזונה מותאמת אישית

הדרך לביקיני לא הייתה מעולם קצרה יותר כמו עכשיו

להוריד במשקל מבלי לסבול: כל מה שצריך לדעת על תזונה מותאמת גנטיקה

ל

 

כרוב, אורז, צמחוני, טבעוני וכאלו שסופרות נקודות – העולם מלא בדיאטות טרנדיות שצצות כמו קלוריות אחרי הספירה, ולא תמיד מוכיחות שהן יעילות כאשר עולים על המשקל. לא משנה כמה יפמפמו לכם שניקוי הגוף עם אורז מלא וסלק או אכילת כרוב על כל סוגיו במשך כמה שבועות, יעזרו לכם להוריד קילוגרמים מיותרים – מחקרים שבדקו את הקשר בין גנטיקה לתזונה מוכיחים דווקא אחרת.

 

נכון, שלחלק מהאוכלוסייה דיאטה כזו או אחרת יכולה להתאים ואף להביא תוצאות, אך מדוע ישנם אנשים שיכולים לאכול כל היום פחמימות וגבינות שמנות ולא להעלות גרגיר במשקל? התשובה טמונה לא בסוג הדיאטה אלא בגנטיקה האישית של כל אדם ואדם. 

 

העולם עובר בשנים האחרונות לתזונה נבונה ובריאה, אך לא כזו שדורשת שינויים קיצוניים בתקופת זמן בלתי הגיונית (דיאטות כסאח למיניהן או דיאטות ניקוי). הנטייה כיום היא לאמץ ולחבק תזונה נבונה שתחזיק מעמד בשגרה לאורך זמן, ולא דיאטה מפחידה שמשנה את כל סגנון החיים מבלי באמת להביא לתוצאות הרצויות.

 

אחת השיטות שתופסות תאוצה כיום בארץ ובעולם כולו היא תזונה על פי גנטיקה שמשלבת ירידה מהירה במשקל ולאורך זמן תוך כדי שיפור הבריאות מתוך העובדה –  ש one size אינו מתאים לכולם. אמריקה זה כאן. 

 

הבדלים ביוכימיים, מטבוליזם, גנטיקה ומיקרוביוטה –  תורמים להבדלים הדרמטיים הבין-אישיים בהקשר של תזונה, מצב תזונתי, תזמון אכילה וחשיפות סביבתיות. זה זמן רב ברור שכולנו לא מגיבים באותה דרך לאותם סוגי מזון והשילובים ביניהם. יש אנשים שמצליחים להוריד משקל בדיאטה עשירה יותר בשומן בזמן אחרים מפתחים טריגליצרידים וכולסטרול. ישנם אנשים שמורידים יותר משקל כאשר הם מפחיתים פחמימות. אחרים יורדים יותר במשקל כאשר הם מעלים פחמימות ומפחיתים שומן.

ההבדלים הגנטיים האלו מאפשרים לנו לדלג על הניסוי והטעיה באינספור דיאטות, שתוצאותיהן הלא מספקות ידועות מראש – מפח נפש וחזרה למשקל ״הרגיל״ של הגוף.

 

מחקרים בנושא תזונה על פי גנטיקה מצאו שכל אחד מגיב אחרת לאותו סוג של מזון וזאת בשל הבדלים גנטיים. (כך גם במצבים של חולי, מצבי רוח וכמובן על השמנה). זו הסיבה שבגללה כל אדם זקוק להנחיות והוראות תזונתיות אישיות ולא כלליות משום שהמלצות כלליות – לעולם לא יוכלו להיות מדויקות עבור כל אדם ולעיתים – יכולות אף לגרום לנזק ולמנוע השמנה. בדיקת רוק יסודית של מגוון הגנים הקשורים בתזונה תוכל לתת לנו מדד מקיף ומדויק על איך הגוף שלנו עובד, ממה כדאי להתרחק ואילו מזונות חובה לשלב בתפריט.

 

לתזונה מותאמת אישית יש תפקידים נוספים מלבד הורדה במשקל. הכרות עם הגנטיקה באמצעות בדיקת רוק חושפת אותנו לאינספור נטיות שלא ידענו שקיימות לנו בגוף החל מרמות סוכר בדם, כולסטרול, השמנה חוזרת ואפילו הכרות עם השעון הביולוגי.

 

שמירה על רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישית

גנטיקה, אורח חיים, עמידות לאינסולין ועוד – הם רק חלק מהגורמים שתורמים לשוני בתגובת הגוף למזון וקובעים את מדדי העלייה והירידה במשקל. מחקרים הוכיחו שדיאטות מותאמות אישית באמצעות בדיקה גנטית עוזרות לשמור על רמות טובות ומאוזנות של סוכר בדם. המחקר בדק מזונות ספציפיים שהופיעו בדיאטה מותאמת אישית אצל נבדק אחד ובדיאטה אוניברסלית אצל נבדק שני.

 

ביי ביי לסימפטום ההשמנה החוזרת

רוב הדיאטות הגלאמיות ואלו שפחות, מוכרות לנו לעיתים רבות חלום שמוגשם לרגע אחד, אך מתנפץ במהרה ונשאר על רצפת חדר העריכה. קהל רחב של צורכי דיאטות כבר הספיק לחוות את סינדרום ההשמנה החוזרת. ההתחלה נראית זוהרת, כאילו לקוחה מתוך ריאליטי הוליוודי, הירידה במשקל היא חלומית, אפילו אתם לא האמנתם שזה יקרה ואז אחרי כמה חודשים בלי שתשימו לב, אתם עולים על המשקל והאוסקר שהייתם אמורים לקבל על הקילוגרמים שהשלתם – פורש כנפיים לריאליטי אחר שאתם כבר לא הכוכבים הראשיים בו. לפעמים הסרט הופך לאימה כשהמשקל שלכם מורה על פלוס גבוה של קילוגרמים שלא היו עליכם כאשר התחלתם דיאטה.

 

תזונה מותאמת אישית באמצעות בדיקה גנטית מקיפה הבודקת כ 200 משתנים בגן, מאפשרת שמירה על דיאטה ומשקל תקין ורצוי לאורך זמן, בלי התנדנדויות ומפחי נפש. ההנחה היא שאם תכירו את גופכם, תבינו כיצד הוא עובד ותאמצו תזונה המתאימה לכם מבחינה גנטית – תוכלו לשמור על הכללים לאורך זמן. מכיוון שהגנים לא משתנים והבדיקה הגנטית מתקיימת פעם אחת בחיים, כך גם ההמלצות מה לאכול, איך ומתי – אינן משתנות ואם רק תאמצו אותן – תזכו לחיים בריאים ורזים.

 

השעון הביולוגי שיעזור לכם להוריד במשקל

השעון הביולוגי הוא מנגנון פנימי למדידת זמן לצורך ניהול תהליכים פיזיולוגים והתנהגותיים, שמתרחשים באופן מחזורי. הוא מייצג מקצב טבעי של הגוף הנמשך לאורך יממה של כ- 24 שעות ומשפיע על השינה ועל הורמונים שקשורים לחילוף חומרים, שובע, רעב וכד. שיבוש השעון הביולוגי משבש תהליכים פיסיולוגיים בגוף האדם ויכול לתרום להשמנה, סוכרת, כולסטרול, ועוד. חוקרים שערכו מחקר על תזונה מותאמת אישית, גילו כי גם חיידקים בגופנו מושפעים מאותו שעון ופעילותם משתנה בהתאם לשעות היממה.

 

בבדיקה הגנטית נבדקים גנים הקשורים לשעון הביולוגי. בעזרת ושאלון אישי מפורט ביותר, מרבית האנשים יוכלו להבין איך עובדת מערכת חילוף החומרים שלהם, תחושות רעב ושובע, ולהיעזר בכך כדי לשמור על איזון באמצעות התאמת תפריט אישי. 

 

באמצעות תזמון ארוחות ושינה ניתן לדייק את פעילותו  של השעון הביולוגי. אנשים הסובלים מרגישות העשויה להשפיע על התאמה לשעון הביולוגי, עלולים לעלות במשקל. הבדיקה הגנטית שחושפת רגישות זו, מעניקה הזדמנות להבין איך השעון הביולוגי עובד תוך כדי אימוץ המלצות כיצד לאזן את פעילותו ולהצליח בכך להוריד משקל עודף. חלק מההמלצות כוללות, ביצוע פעילות גופנית בעיקר בבוקר, שינה מוקדמת "ונקייה" ללא אור ומכשירים אלקטרוניים, הקפדה על ארוחת בוקר, הימנעות מנשנושים, תזמון ארוחת ערב עד שלוש שעות לפני השינה, הקטנת צריכת חלבון והגדלת צריכת פחמימות בארוחת ערב.